Chorvatsko 2018 - jiná dovolená?


Nádherný letní den přeji! 
Venku je už několik dní krásně teploučko a já jako milovník léta a horka se vtom vyžívám. No a pokud jste to někdo postřehl, v minulém článku jsem psala o tom, že jsem zrovna na dovolené. Řekla jsem si, že by mohlo být dobré o tom napsat, protože mám pár tipů a to jak na místa, tak i na knížky, které jsem během dovolené přečetla.
Byli jsme na stejném místě i minulý rok a jezdíme tam se známýma. Vyjeli jsme v sobotu ve 4 ráno a dojeli jsme tam kolem 2.hodiny.
Nacházíme se na Istrii v malém městečku (vesničce) s názvem Ližnjan. Pokud nevíte (což asi nevíte), tak vám může pomoci třeba město Medulin, který je asi 5 minut autem a pokud ani tohle město vám nic neříká, tak asi 15 minut autem je velké město Pula.
Bydleli jsme u rodiny, která pronajímá asi 5 apartmanů (které vždycky všechny zabere naše skupinka). Je tam veliký bazén, vířivka, spoustu lehátek na opalování, ping-pong a tak dále.
V Chorvatsku jsem byla několikrát a vždycky jsme v apartmánu, kdy moře máme pár metrů a čas trávíme pořád na stejném místě, popřípadě zajdeme na procházku do nejbližšího města. Jenže tato dovolená je jiná. Apartmán není u moře a tak každý den dojíždíme na jinou pláž. No upřímně kdyby nebyl u ubytování bazén, asi by mě ta dovolená tolik nebavila. Není totiž nad to přijet po celém dni z pláže a hodit sebou do bazénu a nebo si zaplavat ještě ráno, když všichni spí.
Postupně den po dni vám některá místa přiblížím.

NEDĚLE:
Počasí nebylo zrovna ideální, bylo pod mrakem a tak jsme jeli na pláž, která se nachází přímo v tom Ližnjanu, kde jsme bydleli. Autem je to kousíček a k pláži se jede polňačkou, která připomíná nějaké offroad závody. Až když jsem dávala dohromady fotky, jsem si všimla, že z tohoto místa nemám jedinou fotku. Aspoň pro představu sem hodím fotku z minulého roku s mým přítelem, který bohužel tento rok nemohl jet. 
Je to normální pláž, na které je bar a vlastně není to nic speciálního. Oblázky, moře jako stůl a docela dost lidí.
PONDĚLÍ:
V noci z neděle na pondělí mě vzbudila šílená bouřka a ráno jsem se probudila do celkem chladného dne. Bohužel, i to se stává, že nevyjdou všechny dny u moře krásně slunečné. To můžete vidět na fotce. I přes to jsme se ale vydali na další místo a to na ostrov Levan. Zase jsme jeli autem a to se dojede na takové místečko, odkud jede malá lodička z fakt malého mola (jak si můžete všimnout na fotce) a ta všechny převeze na ostrov. 
Další zajímavá informace. Na tomto ostrově je písečná pláž a to je něco úžasného. Písek je asi první 3 metry, pak už jsou zase kameny, ale může se v klidu chodit po pláži bez bot a ležet na břehu, protože co si budem, na kamenech se ležet moc nedá.  Moře má nádhernou barvu a vůbec to nevypadá jako Chorvatsko. No posuďte sami. Doporučuju všema deseti!
Tak moc se nám tam líbilo, že jsme se na ostrov podívali i ve sředu a v pátek.

ÚTERÝ:
Už za sebou máme dvě místa a teď se nacházíme na Premantuře a konkrétně na Kamenjaku. Pokud si pamatuju správně, je to chráněná oblast, a proto se platí už jenom za vjezd tam. Moře je tady nádherně čisté a díky tomu, že to je otevřené moře, můžou být nějaké vlnky. Minulý rok jsme tam byli na nějakém výletě, ale moje hlava si už nemůže vzpomenout, jak se to jmenovalo. No a ani z tohoto místa nemám fotky, pouze tu, která je jako úvodní fotka.

Večer jsme jeli (jako i minulý rok) do Medulinu. Je to krásné městečko, ve kterém to žije, je tam spoustu hospod a restaurací a večerní procházka kolem přístavu...to je něco pro mě. Miluju to a je to úžasné!
ČTVRTEK:
Týden se nám rychle krátil, ale dostali jsme tip ještě na další místo a to na pláž Military. Je to místo, které dřív sloužilo vojákům a do teď tam nic nestojí. Žádný dům, bar na pláži, ani nic podobného. Jestli někdo nemá rád lidi a chce být na pláži sám, tohle je to pravé místo. Co může někomu vadit, tak tam není vůbec žádný stín. Takže se tomu musí každý přízpůsobit. Buď nějakým polostanem nebo slunečníkem. Moře je tady zase úžasně čisté a tady byly největší vlny, jaké jsem kdy v Chorvatsku zažila. Ale pořád byly malinké..
PÁTEK:
Poslední den před odjezdem jsme přes den trávili na ostrově a večer jsme se jeli podívat na otočku do Puly. To už je větší město a je tam spoustu lidí. Co všechny láká, tak je velké colloseum, které je opravdu monumentální. Je to krásná podívaná a kdybysme měli víc času, mohli jsme se jít podívat na nějaké představení, co tam zrovna v ten den bylo.
Jako poslední bych Vám chtěla dát tipy na 2 knížky, které jsem na dovolené přečetla. 

Jedna je docela nová a to od biatlonistky Gabriely Koukalové. Je to naprosto skvělá knížka, kde popisuje do detailu její život a ne jenom její soukromí, ale také jak to funguje ve vrcholovém sportu. Já sport na vrcholové úrovni dělala několik let a tolik situací bylo tak totožných s těma, co jsem zažila já sama. Každý, kdo aspoň trošku sleduje sport a baví ho to, by si tuhle knížku měl přečíst, protože aspoň takhle může každý zjistit, jak je sport náročný a co pro něj člověk musí obětovat. Sice tu mám spoustu slečen, které baví asi více kosmetika, ale třeba někoho zaujme.

No a další knížka, kterou jsem viděla dřív zfilmovanou a je z nějakého roku 2012, se jmenuje Než jsem tě poznala. Jsem si jistá, že to většina z vás alespoň viděla a pokud máte možnost si knihu vypůjčit, běžte do ní. Je to hezčí než film a to film je skvělej. Jedná se o slečnu, která přišla o svojí práci a tak si musela najít náhradu. Dostala se ke klučinovi, který díky nehodě skončil na vozíku a stal se nesoběstačným. No a postupně se to celé vyvíjí a na každé straně se něco děje. Kniha neobsahuje žádné nudné pasáže, ale musím upozornit, je to smutné a možná se to na léto uplně nehodí.
To je ode mě pro dnešní delší článek vše, napište mi do komentáře, kde jste byli vy nebo co Vás ještě čeká toto léto. Já se na další dovolené zkusím polepšit a více fotit.
Děkuju za přečtení a mějte se krásně!

zuzani _ca













Komentáře

  1. Krásné fotečky, už duchem vidím poslední srpnový týden, kdy mě též čeká dovolená u moře! :) Vidím, že dovolená byla plná zážitků! Tipy na knížky super, rozhodně po nich mrknu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to parádnii :) A moc děkuju za pochvalu! (jo a omylem jsem nějak smazala všechny komentáře u asi 4 článků (:

      Vymazat
  2. Nádherné fotky! V Chorvátsku som bola iba ako malá, no rada by som sa tam išla pozrieť a navštívila nejaké nové miesta :)

    FRENCHSTYLE

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky. Chorvatsko je moc fajn na dovolenou, mám to tam ráda.:) JInak ta písečná pláž musela být super, v Chorvatsku jich je dost málo :/

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Najít písečnou pláž je jako najít zlatý poklad :D Ten písek je božii!

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji Vám za každý jeden komentář a sledování. Moc si toho vážím🌷