ráno dělá den - moje tipy

Krásné pondělí🌷

Dneska jsem zvolila téma nebo spíše oblast, které se sama poslední dobou věnuji a snažím se ji zlepšit. Budu se věnovat tomu, jak si užívat každé ráno, jak se stát ranním ptáčetem a začít den na plno už od brzkého rána. Tento článek je zejména pro ty z vás, kteří mají volnější režim jako já, jste studenti a podobně.

Já jsem nikdy nebyla čistě ranní ptáče nebo noční sova. Jsem tak něco mezi. Ani se mi nechce vstávat v 6 ráno, ale večer už mi to vůbec nemyslí. Poslední dobou se mi však začalo stávat, že jsem se probudila brzo a den byl najednou delší, za dopoledne jsem toho byla schopná stihnout víc a mělo to na mě dobrý vliv. Řekla jsem si, že si zkusím do svého života zavést zvyky, které mi pomohou vstávat brzo ráno (a to i o víkendu🙏🏼). Schválně nepíšu přesný čas, protože pro někoho je brzo ráno i 9 hodin, pro někoho je to v 5. O tyto moje nové návyky a co mi pomohlo, bych se s Vámi chtěla podělit a možná to někomu pomůže si rána více užívat a namotivuji vás pro sebe něco udělat☺️

1.Základem všeho je chodit spát brzo. Je sice hezké, že chceme vstávat v 6:30 a dřív, ale když půjdeme spát ve 2 v noci, tak to vstávání nebude bůh ví jak příjemné😁Pokud Vám bude dělat ze začátku problém usnout, doporučuji před spaním vypnout elektroniku, přečíst si pár stran knihy, popřípadě se protáhnout, abyste tělo zpomalili.

2.Ráno se pokusit vstát na první budík. Není totiž nic horšího, než posouvat budíky o 5 minut několikrát za sebou. Pokud se Vám to zdá nereálné a patříte mezi ty, kteří mají nastavených 10 budíků, doporučuji dát telefon na místo, kam nedosáhnete. Věřte mi, že jakmile budete muset vstát, tak se probudíte☺️

3.Nastartovat den pohybem. Ten Vám zaručeně zlepší náladu a bude to fungovat jako hnací motor do celého dne. Neříkám, že si musíte jít zaběhat nebo cvičit hnedka z rána, ale taková procházka v 6:30 o víkendu, kdy je klid a ještě se spí, to je dokonalé❤️Já volím procházky dlouhé 10-30 minut podle toho, kolik času mám a jak se mi chce. Nezapomeňte, že už jen vyjít ven je víc, než zůstat doma!
Po cestě si pustím podcast nebo jen poslouchám ptáčky a užívám si klid. Když prší a nechce se mi ven, věnuji pár minut protažení. Věřte mi, že Vaše dny takovým začátkem naberou úplně jiný rozměr a Vaše tělo Vám poděkuje😍

4.Domluvte se s kamarádkou/kamarádem/přítelem, že si ráno napíšete nebo zavoláte. Ve dvou se to vždycky lépe táhne a když vstane moje kamarádka, proč bych to nezvládla i já (přesně takto jsem to měla, že jsem se domluvila s kamarádkou a začaly jsem to praktikovat společně🙈)

5.Jestli máte rána pomalá a trvá vám, než se proberete, vyzkoušejte hned po probuzení vypít sklenici vody a opláchnout si obličej. Někdo doporučuje i studenou sprchu (otužování je teď hodně populární), takže možností je více a je to jen o tom si najít to, co vám nejvíc vyhovuje.

6.Dodržujte režim ideálně 7 dní v týdnu. Jakmile bude váš budíček o víkendu v poledne, tak v pondělí bude budík brzo ráno velký šok a vrátíte se na začátek své cesty.

7.Dopřejte si dobrou snídani😍Já jsem veliký milovník snídaní a každé ráno se těším, co dobrého si dám (můžu někdy sepsat článek na různé zdravé snídaně, které si chystám). Každé ráno si také u snídaně přečtu pár stran rozečtené knihy, což je moc příjemný zvyk. A pokud patříte do skupiny lidí, kteří ráno jíst nemohou a nemáte na jídlo ani pomyšlení, uvařte si alespoň čaj nebo dobrou kávu☕️

8.Buďte trpěliví, všechno není hned😇Vaše tělo si na nový rytmus a změny musí zvyknout. Je možné, že prvních pár dní nebo i týdnů nebudete cítit velký posun a budete ráno pořád stejně ospalí. Dopřejte tělu čas a radujte se i z malinkých pokroků, protože v dosažení malých cílů je síla k tomu, dostat se tam, kam chceme❤️

Toto jsou body, které dodržuji každé ráno a musím říct, že posun vidím neskutečný. Moje rána jsou lepší než kdy jindy, když svítí sluníčko tak to je úplná nádhera, mám mnohem lepší náladu a jsem produktivnější celý den. Dále mám každý den svojí skincare rutinu, což je další aktivita mého rána, ustelu hned postel, abych neměla tendence si znovu lehnout a tak dále. Můžu někdy sepsat druhý díl s dalšími tipy☺️A za mě mohu brzká rána nastartovaná pohybem jedině doporučit😍

Věřím, že jsem vám dnešním článkem předala trochu inspirace a motivace. Dejte mi do komentáře vědět, jak vypadají Vaše rána - moc ráda si to pročtu, takže se klidně rozepište😍

Těším se u dalšího článku🌷

zuzani_ca




Komentáře

  1. Podepisuji se pod to, že bychom měli vstávat a nejlépe i chodit spát ve stejnou dobu! Pak už nehrozí, že budeme vstávat až na sedmý budík. :D A procházky po ránu, kdy ještě nikde nikdo není kromě pejskařů, mám nejradši. :) Já teda po probuzení hned piji sklenici čisté vody, vytáhnu žaluzie a vyvětrám, následně sedám ke stolu a píšu si jakési ranní myšlenky. Teprve poté může můj den začít. Jinak super článek!

    E | Ve znamení býka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš příjemnou rutinu, hlavně co se těch myšlenek týče, to je podle mě moc příjemná záležitost :) děkuju za tvůj komentář❤️

      Vymazat
  2. Tvé body dávají rozhodně smysl a je to hezký návod. Hlavně s tou pravidelností! Já bohužel několikrát v týdnu prostřídám denní a noční služby různě na přeskáčku, takže u mě se o žádné pravidelnosti nedá mluvit ani omylem a tělo mi to občas bohužel dává hodně najevo. Každopádně když mám volno dva dny nebo dovolenou, tak se o nějakou pravidelnost snažím a hned se cítím lépe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je jasné, že vždycky se to nedá. Některá práce lidem nedovolí režim, jaký by si představovali, každopádně aj těch pár dní se počítá :) držím ti palce, aby ses cítila dobře a k nějaká pravidelnosti se někdy dostala❤️

      Vymazat
  3. Skvelé tipy! Ja som presne ten typ človeka, ktorý svoj budík vždy posúva o 10 min a potom sa to tak tiahne asi hodinu a vždy vstanem vtedy kedy som chcela byť už dávno hore. Istý čas som skúšala ten trik dať si telefón ďaleko od postele a musím povedať, že to fungovalo, ale teraz v lete som na to nejako úplne "zabudla" a telefón som si nechávala vždy niekde nablízku keďže som si mohla pospať dlhšie ako zvyčajne. Blíži sa škola a tak ti ďakujem za túto inšpiráciu. ;)

    Maj krásny deň. ♥
    Blog of Sunflower ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věř mi, že to posouvání budíku je pro naše tělo hrozně nepříjemné a jestli ti fungoval ten telefon někde jinde, abys vstala, tak to zkus zase zařadit :) Děkuju za tvůj komentář❤️

      Vymazat
  4. Já jsem přirozeně ranní ptáče a budím se opravdu brzy (okolo 5-7), ale miluji to :D. Ráno jsem taky neproduktivnější a mám ráda, když stihnu ty "nejhorší" povinnosti, co nejdříve a pak už si můžu jen užívat :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jooo taky většinou největší povinnosti dělám ráno, ať to mám hotové a nemusím to táhnout před sebou :D :)

      Vymazat
  5. Já se snažím vstávat nejpozději v půl osmé. Daří se mi to neporušovat. Spát chodím nejpozději v deset, což se neobejde bez komentáře sestry, že chodím spát se slepicemi. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš ideální režim podle mě ☺️ vůbec si se sestrou nelam hlavu, už jsem taky slyšela podobné komentáře, že nic nevydržím a chodím spát pomalu po večerníčku :D

      Vymazat
  6. Chodit spát brzy je základ, s tím souhlasím! Když nespím aspoň 7-8 hodin, jsem ráno jak praštěná. :D A dobrá snídaně je také nezbytností. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jak říkáš, spánek pod 7 hodin je pro mě moc málo :D

      Vymazat
  7. V posledních pár měsících se mi můj spánkový režim posunul. Dřív jsem vstávala kolem 7 a šla spát do 11, teď chodím spát o půlnoci a vstávám po 8 :D ale ráda bych se vrátila k tomu dřívějšímu návyku, protože jsem také více produktivní z rána než večer :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aspoň ale víš, že ten předchozí pro tebe už byl reálný, takže věřím, že se ti povede se k němu vrátit :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji Vám za každý jeden komentář a sledování. Moc si toho vážím🌷