jak začít cvičit a vytrvat I #befitwithZuzanica

Pěknou středu přeju🌷

Dneska jsem si připravila první článek z nové série #befitwithZuzanica. Vzhledem k tomu, že mám za sebou 13 let vrcholového sportu (basketbal a volejbal) a pohyb je součástí mého života, rozhodla jsem předávat mé poznatky, tipy a jiné další věci z této oblasti dál. Věřím, že některým z Vás pomůžu a namotivuji k tomu něco začít dělat pro své tělo, změnit k pohybu a zdravějšímu životnímu stylu postoj, dozvíte se něco nového a budu velmi ráda, když si budeme v komentářích vzájemně rozdávat tipy, triky a podporovat se. Mám z toho velkou radost, že jsem se konečně do této série pustila, protože jsem ji plánovala několik týdnů💕

Aktuálně se věnuji pohybu pouze doma a to formou cvičení s vlastní váhou nebo jen s pár činkami, gumičkami a tak dále a zároveň chodím trénovat na skupinovou lekci s trenérkou. Aktuálně cvičím 4-6x týdně podle toho, jak mi to vychází, jak se cítím a celkově to záleží na mnoha faktorech. Na svém instagramu můj pohyb a cvičení většinou sdílím na stories a několikrát mi došla otázka "Jak to děláš, že se ti pokaždé chce cvičit? A co mám dělat, abych u toho vydržela?" Zklamu Vás. Bohužel se mi taky nechce vždycky. V létě je moc vedro, v zimě je moc zima, jsem unavená, mám toho moc do školy nebo do práce a tak dále. Jsem taky pouze člověk a ta motivace někdy pokulhává i u mě. Je to v pořádku! 

Je ovšem důležité umět rozpoznat, kdy jsme unavení a potřebujeme odpočinek a kdy se nám jenom nechce. Já jsem teď ve fázi, kdy si opravdu nedokážu představit život bez pohybu. Je to pro mě zvyk, jako když si každý den čistíme zuby. Ale existuje pár tipů, které nám mohou pomoct, abychom cvičení a pohyb nevzdali hned po prvním týdnu a udrželi se namotivovaní. 

1.Vyber si sport, který Tě baví

Pokud nemáš rád běhání, nemusíš běhat. Pokud nemáš rád posilování, nemusíš posilovat. Je úplně jedno, jaký sport si zvolíte. V dnešní době je tolik možností, co se dají dělat, že je téměř nemožné, abyste si nic nevybrali. Můžete chodit plavat, můžete jezdit na kole, můžete chodit hrát badminton s kamarádkou. Je to jen na Vás a zároveň to je moc důležité, abyste si vybrali takový druh sportu, co Vás baví. Jakmile to bude přinášet radost a potěšení, je velká šance, že nebudete mít problém u toho vytrvat a ke zdravému tělu se budete po krůčkách přibližovat. 

2.Začni zlehka a nedávej si nedosažitelné cíle

Mezi nejčastější příčiny toho, proč nevytrváme ve sportu - ať už to děláme pro hubnutí, více svalů nebo jen pro dobrý pocit, patří příliš vysoké cíle. Tento fakt neplatí jenom u sportu, ale u všeho, co v životě chceme dělat. Mít cíle je skvělé, ale je potřeba, aby byly reálné a dosažitelné. Jejich nedosažení nás budou demotivovat a tak s tím přestaneme. Proto si nedomlouvejte badminton 4x týdně po 2 hodinách. Běžte 2x a hodinka bude bohatě stačit. Bude Vám aspoň jasné, že na ty 2 dny v týdnu si určitě najdete čas. Při hubnutí si zase nedávejte cíle jako zhubnu 10 kilo za 2 týdny, protože to je opět nereálné. Nemusíte cvičit hnedka hodinové workouty, ale stačí 20-30 minutek, protože tělo na to ze začátku není zvyklé. Dala bych další příklady, ale asi to je zbytečné. Určitě víte, jak to myslím☺️

3.Řekni si, proč to děláš

Začít cvičit je super, ale ještě lepší je necvičit "jen tak". Ujasněte si, proč chcete zařadit více pohybu, co Vám to dá, proč to celé chcete dělat. Chcete zhubnout? Chcete mít nový koníček? Chcete se cítit celkově lépe ve svém těle? Máte zdravotní problémy, které pohyb může zlepšit? Je důležité si to říct ještě než začnete. Klidně si to sepište na papír a dejte na viditelné místo. Bude to tak fungovat jako jedna z motivací💕

4.Cvič ve stejný čas (pokud je to možné) 

Ať si zvolíte jakýkoliv sport, doporučuju volit stejný čas. Já jsem například zvyklá cvičit ráno/dopoledne, takže jakmile vstanu, moje tělo už je nachystané na to, že se půjde cvičit. Samozřejmě cvičení skupinové jsou odpoledne a vždycky se to nedá naplánovat, protože máme různé pracovní doby v práci, jiný rozvrh a tak dále, ale pokud je to možné, zkuste to. Moc to pomáhá💪🏻

5.Lenost nebo únava? - obleč se do sportovního oblečení a zkus to

Pokud ještě nezvládnete poznat, zda jste jen líní nebo opravdu unavení, oblečte si sportovní oblečení, vytáhněte kolo nebo brusle a uvidíte. Pokud jste líní, hned ta myšlenka přejde a pustíte se do toho. Jestli se Vám stále nechce a padá únava i nadále, tak jste pravděpodobně jen unavení a tělo si žádá odpočinek. Nezapomínejte, že odpočinek je stejně důležitý jako pohyb!🙈

6.Sleduj na sociálních sítích profily, které Tě motivují

Když budete sledovat sportovce, fitnessky nebo kohokoliv, kdo sdílí cvičení a pohyb na denní bázi, uvidíte, že Vás to nakopne. Seznam profilů, které sleduji já, budou někdy přístě☺️

To je z dnešního prvního článku nové série všechno. Doufám, že Vás tento typ článků bude bavit. Určitě mi dejte vědět, jestli děláte nějaký sport, co Vás motivuje se hýbat a jestli se těšíte na další témata z tohoto odvětví✨

Mějte krásný zbytek dne🌷

zuzani_ca

Komentáře

  1. Moc hezký článek :) já cvičím, protože mě to baví a ten pocit po tom je k nezaplacení. Teď jsem ale nějakou dobu necvičila, protože jsem měla očkování, pak mi vyřezávali 2 moudráky a pak jsem šla na druhou dávku, tak jsem měla asi měsíc pohov :D ale nic si z toho nedělám, mám to takhle často. I během zkouškového necvičím :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To vůbec nevadí, důležité je, že pak pokračuješ dál bez nějakých výčitek a že tě to baví :) a děkuji moc za pochvalu❤️

      Vymazat
  2. Do cvičení jsem se pustila zrovna nedávno. Nikdy mi to nevydrželo déle jak měsíc a vždy jsem přestala. A pak zase začínala a pořád dokola. Až když jsem si v hlavě srovnala, že se mi musí hlavně chtít a nesmím se do toho nutit, tak teprve teď se na cvičení i těším. Pořídila jsem si i orbitrek a když se mi nebude chtít zrovna cvičit a prát se s činkami, tak si zaběhám na orbitreku a alespoň budu mít dobrý pocit, že jsem udělala alespoň něco. :D :) Moc ráda sleduji Péťu Elblovou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ty jsi to vzala správnou cestou! :) je důležité si uvědomit, že nás to musí hlavně bavit. A jak píšeš, nechce se ti cvičit klasický workout, tak si dáš orbitrek nebo něco jiného. V tom je to právě krásné, že těch možností máme spoustu. Peťku taky zbožňuju :)

      Vymazat
  3. Skvělý článek. Hodně se na tuhle sérii článků těším. Já chodím na skupinové cvičení s holkami 3x týdně a jednou za týden ještě sama do fitka. Hodně mě to baví a taky se mi někdy vůbec nechce, ale vždy se zvednu a jdu. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee tak to mám radost :) skupinové cvičení je skvělé, protože člověka to tak nahecuje, že aj když nemůže, ale vidí jak ostatní taky makají, tak to prostě taky nevzdá :) a většinou když se člověk už zvedne, tak pak je vlastně rád, že to udělal :)

      Vymazat
  4. Moc pěkný a nakopávací článek! :) Já to mám s cvičením takové různé, někdy cvičím častěji, jindy prostě ne :D. Ale snažím se být aktivní aspoň v rámci procházek se psy, ale taky poslouchám své tělo a když říká, že ne, tak ne... A někdy zvítězí i ta lenost no :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc❤️ procházky jsou taky skvělé :) chůze je nejzdravější a nejlevnější a když se člověk kouká hodně kolem sebe, tak to může být aj příjemný zážitek a hezky strávený čas :) a když někdy zvítězí lenost..to nevadí, jsme jenom lidi a ne stroje :) děkuju za Tvůj komentář :)

      Vymazat
  5. Já jsem vždycky měla šílený problém začít a vydržet! Letos jsem si dala předsevzetí, do kterého jsem věděla, že půjdu a chci jít naplno a to bylo zhubnout 5kg. Obula jsem se do toho a opravdu se mi to podařilo. Našla jsem si cvičení, které mě baví. Cvičila jsem doma, ale nakonec jsem objevila lásku k běhání a začala běhat, což mi taky moc pomohlo. Změnila lehce stravu a nakonec mám dole 6kg a ráda bych ještě čtyři, tak uvidíme. Teď řeším bydlení a nemám vůbec čas na pohyb...tak se těším, až si vyjdu zaběhat :-) člověk opravdu musí najít něco, co ho bude bavit, aby u toho vydržel..přes sílu to nemá smysl :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, že ses podělila o Tvůj příběh a gratuluju, že jsi došla ke svému cíli a máš motivaci makat dál😍jsi šikovná a někdy opravdu jen stačí najít aktivitu, která nás baví a vše to jde najednou líp :)

      Vymazat
  6. Moc krásný článek! Taky už nějakou dobu cvičím, i když jen doma, protože mi to tak kvůli náročnému programu vyhovuje nejvíc. Miluju právě posilovací gumy! Každopádně tvůj seznam je rozhodně super a budu se těšit na podobné články :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cvičení doma je extrémní úspora času :) já to mám taky nejradši, když nestíhám. A moc děkuju, snad se Ti budou líbit❤️

      Vymazat
  7. Skvělé tipy a souhlasím, že člověk by si měl vybrat hlavně sport, který ho baví. :)) Pak to jde samo a i motivace je větší. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Mě motivuje hlavně to tvoje břicho, protože je náááádhernýýý! Miluju vypracovaný břicha. Jinak já cvičím fakt ráda, ale někdy prostě jedu jedu a večer si uvědomím, že jsem nic nedělala. Je to hrůza, no :D.

    MAKE-UP 💄 | JAK HO NANÁŠET A NOSIT, ABY VYPADAL DOBŘE 👸 | TIPY & TRIKY | Verča ze Ztracena v Praze

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju mockrát❤️ přesně proto se snažím cvičit ráno a pak na to nemusím myslet :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji Vám za každý jeden komentář a sledování. Moc si toho vážím🌷