koupit nebo vyrobit adventní věnec? I Vánoce 2022

 

Nádhernou první adventní neděli všem přeji!🤩

I přes to, že na vysoké škole je předvánoční období zároveň zkouškové, popřípadě deadlinové, mým cílem je si vždy toto období co nejvíce užít. Minulý rok jsem ho trávila velmi netradičně, ale to až později. Dneska tu mám pro vás velmi symbolický článek - adventní věnce. Jeden máme doma v Brně s rodiči, další máme v naší vinotéce a poslední je můj první vyrobený věnec v životě a také můj úplně první věnec v našem společném bydlení s přítelem❤️ Ale nebude to jen tak ledajaký článek! Podíváme se společně na to, jestli pro mě bylo lepší koupit hotový věnec nebo si ho doma vlastnoručně vyrobit.

Letošní Vánoce jsem se rozhodla, že nám do bytečku pořídím adventní věnec. Sice jsem přes týden v Bratislavě, ale i tak jsem si řekla, že by to bez něj nebylo ono. Uf... No nevěděla jsem, že adventní věnce jsou tak šíleně drahé. Začalo tedy kalkulování - Co se nejvíce vyplatí, co potřebuju k výrobě, jaké jsou možnosti, jaké jsou druhy, co by se mi nejvíce hodilo do bytu...a neprodávají přece jen někde věnec za normální cenu a ne za 600,-?😫

Vánoční výzdobu miluju, ale toto mě úplně obešlo, protože jsem to nikdy nemusela řešit. Vydala jsem se tedy do centra v Brně a chodila od jednoho stánku ke druhému. Porovnávala, kde co mají za jaké ceny, kolik stojí větvičky, svíčky a jednotlivé části věnce. 

A toto je můj závěr k otázce, zda koupit nebo vyrobit adventní věnec😂❤️

Velmi záleží, jaký věnec si představujete. Pokud chcete mít jednoduchý, přírodní věnec z větviček, nejvíce se vyplatí si ho vyrobit. Podklad můžete mít buď polystyrenový nebo slaměný. Slaměný je o něco dražší, ale jeho životnost je delší - stojí přibližně okolo 50,- a větvičky koupíte ve velmi podobné cenové výšce. Když najdeme doma nějaký drátek, základ věnce máme hotový. Drobné dekorace se prodávají většinou od 5 do 15,- (těch jsem nakoupila přibližně 10) a bodce na svíčky stojí okolo 60,-. Pak už stačí sehnat svíčky, které mi letos přišly pořádně drahé a to od 70 do 300,-. Mně se povedlo sehnat v Albertu za 97,- přesně v barvě, jakou jsem chtěla. Letos mi vyšel adventní věnec na necelých 400,-, ale příští rok už nebudu kupovat dekorace, bodce, slaměný podklad, ani drátek. Jsem si tedy jistá, že se příští rok vlezu klidně i do 150,- a to se vyplatí😍❤️

Teď vám ukážu, co jsem vytvořila. Ještě to nemám přilepené, protože na něj budu sušit plátky pomeranče abych ho lehce zjemnila a zároveň ho dnes večer budu převážet do Břeclavi. Každopádně si myslím, že na první pokus se mi povedl a zamilovala jsem si ho✨

Dále je tu možnost koupit si věnec, který je umělý. Ze začátku může stát klidně i 800,-, ale následující roky budete kupovat pouze svíčky. Takový věnec máme doma s rodiči a musím říct, že se mi moc líbí. Každý rok máme jinou barvu svíček, takže vždy vypadá úplně jinak🤩
Poslední věnec má dřevěný podklad. Letos se tento druh věnce vyšplhal až do šíleně vysokých cen. Vzhledem k tomu, že to je dřevo, je možné ho nechat každý rok předekorovat. Naše květinářka nám vymění dekorace, vybere svíčky a každý rok máme úplně odlišný věnec. U předělávání se cena pohybuje okolo 350,-. Tento věnec také zbožňuju, protože ho nevidím příliš často a my ho máme v naší vinotéce😍
Jak můžete vidět, každý je jiný, každý je za odlišnou cenu. Nejdůležitější je však nezapomenout na to, že to má být hlavně symbolika a měl by se líbit hlavně nám. Ať už budeme mít drahý věnec nebo si vyrobíme malý za pár korun, je to jedno. Je to moc hezká součást Vánoc a já jsem ráda, že jsem si svůj letos vyrobila a ještě i ušetřila nějaké penízky❤️

A poslední věc, co musí být u mě doma během adventního období, je květinka vánoční hvězda. Letos jsem koupila jen malinkou v zimním bílém květináči, ale i tak se mi moc líbí, je roztomilá😍
Tady se s Vámi pomalu rozloučím. Dejte mi vědět, který z našich tří věnců se Vám líbí nejvíc. Také se semnou můžete podělit, jaký druh máte doma vy, pokud teda věnec nějaký máte. 

Já bych Vám už jen chtěla popřát krásnou první adventní neděli, doufám, že si dnešní den užijete po svém a třeba si i pustíte nějaký vánoční film nebo pohádku. 

Budu se moc těšit u dalšího článku, na který se obzvlášť těším😍

zuzani_ca






Komentáře

  1. Přeji také krásný adventní čas. Každý věnec je něčím jiný a něčím krásný. Těžko se určuje ten nej))) Já kupuji korpus i s větvičkami. Další si dělám celý sama a zdobím si oba podle svého.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji mockrát :) jee no tak to je skvělé! :) Ty vyrobené mají něco do sebe❤️

      Vymazat
  2. Já moc letos Vánoce nefeeluju.. ale věnec jsem si sama vyrobila už třetí rok po sobě a musím říct, že mám z něj mnohem větší radost a potěšení, než kdybych si ho musela koupit za opravdu nekřesťanské peníze..😅. Ten tvůj je nádherný, jsi moc šikovná a tvořivá dušička❤️🎄.
    A co se týče vánoční hvězdy?.. je nějaká kytka, která mi ještě neumřela?😩😂
    Těším se na další články, snad mě naladí konečně na vánoční atmosféru😛.

    Měj se krásně.
    Sája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sárinko děkuji za komentář! To je skvělý, že si je vyrábíš sama, musíš mi ho ukázat ❤️
      Moji segře vánoční hvězda vydržela asi 4 roky, ale vydrží...no uvidíme, jak dlouho letos!😂
      Věřím, že Tě naladím, protože mám takové články nachystané, že se hrozně těšíím!🎄

      Vymazat
  3. No já teda musím říct, že z těch věnců se mi nejvíc líbí ten tvůj! Mám moc ráda tyto přírodní. Sama si věnce vyrábím - letos to byla rychlá akce. V neděli jsem po venku nastříhala větvičky, nadekorovala na tácek, přidala čajovky, pár červených větviček, červenou mašli a bylo! A mám ze svého věnce, za který jsem neutratila ani korunu, velkou radost :D :) Předloni jsem nám věnec šila a doteď ho také ráda používám.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Taky ti přeji hezký adventní čas.
    Věnce jsou hezké všechny. 🙂 My si věnec děláme sami.
    Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji mockrát! :) ty vyrobené jsou asi stejně nejhezčí, protože do nich člověk věnuje energii a kus sebe❤️

      Vymazat
  5. Všechny jsou nádherné! :) My s mamkou věnec vždy vyrábíme a je to taková naše každoroční tradice, na kterou se vždy těším. :) Letos jsme volily stříbrnou a fialovou barvu. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je boží tradice! :) a fialova se stříbrnou musí vypadat krásně!

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji Vám za každý jeden komentář a sledování. Moc si toho vážím🌷