cukroví, které zvládne každý I Vánoce 2022

Přeji krásný čtvrtek

Tak nějak jsem si říkala, že upeču tak maximálně 3 druhy tyto Vánoce - rohlíčky, linecké a perníčky. Úplná klasika, kterou u nás doma mají všichni nejraději. V pondělí jsem se tak trochu vyhýbala učení a chtěla jsem svojí vánoční náladu znásobit ještě o něco víc. Tak jsem si řekla, že bych si mohla nachystat těsta a upéct první cukroví. Problém je takový, že všechny vykrajovátka mám v Brně u mojí mamky, tak jsem potřebovala zvolit jednoduché recepty a o ty se chci s Vámi podělit❤️

Pokud chcete recept, na který nepotřebujete extra suroviny a nejste zdatní pekaři jako já, tyto dva druhy zvládnete levou zadní😍 

Jako první tu mám koka sušenky (kokosovo-kakaové). Už jsem je dělala předminulý rok a hrozně mi zachutnaly a navíc jsou fakt jednoduché! Tento recept mám od moji kamarádky a dostala jsem svolení recept posunout dál. Určitě je vyzkoušejte, protože jsou fakt dobré🤩

  • 80g cukr moučka
  • 1 vanilkový cukr
  • 2 lžíce kakaa
  • 100g kokosu
  • 240g hladké mouky (klidně špaldové)
  • 220g másla
  • 2 žloutky

Smícháme sypké suroviny a přidáme změklé máslo. Vyválíme těsto (nebo v robotu kdo máte) a těsto necháme odležet - ideálně přes noc. Z těsta vyválíme kuličky a zmáčkneme je vidličkou, aby se udělaly vroubkované placičky. 

Pečeme na 160 stupňů okolo 12 - 15 minut, podle trouby. Toto množství vyjde na 2 plechy❤️

Druhé cukroví jsem zkoušela poprvé a je to recept od @bakingwithkate_ - dvoubarevné rohlíčky. Na tomto těstu je skvělé, že mu stačí 3 hodinky v lednici a je nachystané na pečení. Káťa má tento recept tuším jako reels, tak se můžete podívat a mimo jiné doporučuji sledovat tento profil☺️

Vanilková část:

  • 150g hladké mouky (klidně špaldové)
  • 35-40g moučkového cukru
  • 100g změklého másla
  • 1 žloutek
  • citronová kůra
  • vanilka - prášek (já mám vanilku v cukru krystal a funguje to stejně)

Kakaová část:

  • 150g hladké mouky
  • 35-40g moučkového cukru
  • 100g změklého másla
  • 1 žloutek
  • citronová kůra
  • vanilka
  • 1 vrchovatá lžíce holandského kakaa

Smícháme ingredience dohromady (každé těsto zvlášť) a necháme odležet v lednici (min. 3 hodiny). Z těst si vytvarujeme kuličky přibližně stejně velké, vyválíme hady a propleteme. 

Pečeme na 180 stupňů přibližně 12 - 14 minut. Vychází to na zhruba 22 rohlíčků❤️

To by bylo pro dnešní článek z vánoční edice všechno! Mám radost, že jsem se do něčeho pustila a kdyby se stalo cokoliv, tak už něco mám aspoň nachystané😃 Klasiky, které jsem zmínila na začátku, mám v plánu upéct v Brně, tak uvidíme, jak se to povede. 

Dejte mi vědět, jaké cukroví pečete vy a pokud nepečete, tak jaké máte nejraději😍

Mějte se krásně a těším se příště!

zuzani_ca


Komentáře

  1. http://es-ideas.blogspot.com/
    Už několik let peču jen medové perníčky. A pak štolu (na tu se letos těším, protože jsem si teď na podzim koupila konečně nový robot) a ještě vánočku. Tak krásné těšení přeji Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jste skvělá, já vánočku raději zkoušet nebudu :D :) Nápodobně!

      Vymazat
  2. Já plánuju péct rohlíčky a pracny, ale říkala jsem si, že bych chtěla zkusit ještě něco jednoduchého a koka sušenky mě tedy dost zaujaly :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pracny miluju, zkoušela jsem je poprve před 2 rokama a byly moc dobré, ale letos nevím, jestli je stihnu :/ ty koka vyzkoušej, nic k tomu nepotřebuješ a je to hrozně dobré! :) a žádné drahé suroviny (kromě másla teda:D) na to nejsou potřeba❤️

      Vymazat
    2. Vyzkoušela jsem je a jsou strašně dobrý! Pořád je chodím uzobávat :D Jen jsem je tedy pekla mnohem dýl :)

      Vymazat
    3. Tak to mám velkou radoost😍

      Vymazat
  3. Super tip na pečení! Letos už máme skoro hotovo, ale naťukla jsi mě s tím, že bych možná zvládla ještě jeden druh. :D :))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji Vám za každý jeden komentář a sledování. Moc si toho vážím🌷