vánoční Budapešť - nevydařený výlet? I Vánoce 2022

 

Krásnou 2.adventní neděli!

Věřím, že vánoční atmosféru pomalu získává každý z Vás. Já kromě školy poctivě koukám na vánoční filmy, které si odškrtávám v tabulce a včera jsme jeli nasávat vánoční atmosféru s přítelem a kamarády do Budapešti❤️ Jeli jsme na otočku v 7 ráno a v 11 večer se vrátili. Zhruba 7 hodin jsme strávili v autě a nachodili jsme okolo 17 kilometrů. Z výletu mám hodně smíšené pocity...

Přibližně v 11 hodin jsme dorazili do Budapešti a auto jsme nechali zaparkované přímo v centru na placeném vnitřním parkovišti. Jelo nás 5, tak to vycházelo výhodněji než vlak a bylo to mnohem pohodlnější. Vyšlo nám počasí a svítilo sluníčko, takže to bylo úplně boží😍

První naše kroky vedly na Sochu Svobody. Tato socha symbolizuje oslavu nezávislosti. Je to 14 metrů vysoká postava ženy, která drží palmový list. Nejhezčí, co dostanete, když vylezete nahoru, je výhled. Budapešť z tohoto místa máte jak na dlani a je to nádherné😍
Parkem jsme sešli zpět dolů a vydali se směrem k řetězovému mostu. Po cestě kolem Dunaje jsou krásné budovy, zámek a začíná být krásně vidět parlament, ke kterému se dostaneme za chviličku. Po cestě jsme si udělali boží fotky s přítelem, ze kterých mám radost!😍 Jedna vsuvka - pokud tu mám nějaké Slováky, tak vám chci dát tip na moc dobrou rychlou svačinku, která se vleze i do fakt malé kabelky. Koupila jsem to v Yeme (mají to prý i někdy v Ternu) a je to moc dobré😃
Přešli jsme na druhou stranu a vydali se směrem k budově parlamentu Országház. Jestli vás neuchvátí tato monumentální stavba, tak nevím co. V Budapešti jsem už byla a nádherná je v noci, kdy je nasvícená (a to z druhé strany břehu), ale i přes den vás dostane. Je to slast pro oči😍
Následoval hodně pozdní oběd a začala druhá polovina našeho výletu - vánoční trhy. Jela jsem do Budapešti s velikým očekáváním. Navštívila jsem ji přibližně před 6 lety a z vánočních trhů a výzdoby jsem byla nadšená. Letošní rok to ale stálo za nic...  Výzdoba skoro žádná, vánoční stromky nebyly skoro ani vidět. Žádné ozdobené stromy okolo, jako jsem si to pamatovala. Krásně osvětlená ulice byla jen jedna (tu uvidíte na následujících fotkách). Svařák byl fakt hodně přeslazený, trdelník byl tvrdý... Nebyl ani žádný program (a to jsme tam byli v sobotu odpo/večer), fronta na vánoční kolo byla kilometrová a vánoční atmosféra byla velmi slaboučká. I přes to jsem se snažila zachytit co nejvíce hezkých a vánočních koutů❤️
Dáme si i jednu fotku reality? Někam se dostat skrz množství lidí bylo pořádně náročné, protože lidí tam bylo fakt milion😃
Abych to nezakončila negativně, Budapešť je nádherná. Určitě pokud jste ji nenavštívili, stojí za to. Klidně i přes noc. Já si uvědomila, že přesně o tomto jsou Vánoce - výzdoba je jen symbolika a nejdůležitější je, s kým tento čas trávíme. I přes to, že jsme z trhů nadšení nebyli, výlet byl parádní a užili jsme si to i tak a moc se těším na další výlet a zážitky s mými oblíbenými lidmi a mým nejúžasnějším mužem❤️

Dejte mi vědět, kam se letos chystáte na trhy vy a jestli jste někdy navštívili Budapešť. Já se moc těším na Vaše komentáře😍

Mějte se moc hezky a já se těším u dalšího vánočního článku zase příště✨

zuzani_ca





Komentáře

  1. V Budapešti jsme byli na prodloužený víkend, jak byl ten svátek v listopadu :D A zrovna v tu sobotu začínali vánoční trhy. My jeli ale hlavně prozkoumávat město. Jinak jsme z toho měli stejné pocity jako ty - nic moc. Ale protože to pro nás byl jen příjemný bonus a kvůli výzdobě jsme tam nejeli, tak nás to nemrzelo :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme tam jeli právě hlavně kvůli trhům a moc to nevyšlo...každopádně Budapešť jako taková nám svoji krásou výlet moc zpříjemnila :)

      Vymazat
  2. Mrzí mě, že tě trhy a výzdoba zklamaly, ale aspoň, že jste si to i tak užili :) Já se s přítelem chystám do Bratislavy, tak jsem zvědavá, jaké to tam bude :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Bratislavě studuju a jsme tu na intru, ale ještě jsem na ně nestihla zajít :D každopádně co spolužačky a sestra říkaly, tak jsou prej úplně kouzelné, tak si to moc užijte :)

      Vymazat
  3. Tam musely být trhy opravdu kouzelné! :) Já jsem je navštívila vždy zatím pouze v Praze a u nás v Hradci. Taky jsou krásné, ale někdy bych ráda zavítala i do zahraničí. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naše brněnské jsou mnohem hezčí než ty v Budapešti :/ :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji Vám za každý jeden komentář a sledování. Moc si toho vážím🌷