čtecí chvilka #10 I je Půlnoční knihovna opravdu tak dobrá?

 

Hezký víkend

Moc doufám, že jste byli všichni poctivě volit! Ale o politice to opravdu dneska nebude. Mám pro Vás dneska recenze na knihy, neboli můj oblíbený formát čtecí chvilka. Ještě než se pustíme do shrnutí, tak bych chtěla sama sebe pochválit za to, že se mi daří poctivě číst opravdu každý jeden den a nese to první ovoce😍 Ještě není leden u konce a já jsem včera začala 4.knihu tohoto roku, což je asi můj rekord, tak mám velkou radost❤️ 

Začnu knihou, kterou jsem dostala na Vánoce a určitě jste ji u někoho viděli. Půlnoční knihovna, kterou napsal Matt Haig. Je to román s prvky fantasy. Podle mě je to tak trochu určitý druh seberozvoje, ale velmi nenásilnou a příjemnou cestou. Hlavní postava Nora se ocitne v půlnoční knihovně, kdy se ji ne zrovna v životě dařilo. Měla možnost si vyzkoušet, jaké by byly životy, kdyby se rozhodla jinak☺️

Námět knihy velmi dobrý. Do poloviny knihy jsem to doslova hltala. Ale každá jedna kapitola pak byla téměř totožná. Bylo to velmi předvídatelné a vůbec bych se nedivila, kdyby vás to začalo v té druhé polovině nudit, protože přesně budete vědět, co se bude dít. 

I přes to jsem to přečetla rychle a pro někoho, kdo si není jistý, jestli žije život jaký chce a není si jistý svými rozhodnutími, je toto skvělá kniha k zamyšlení❤️

Druhá kniha je podle mě neznámá a ani si nejsem jistá, jak se mi objevila v knihovně (mám pocit, že jsem ji dostala k nějakým narozeninám) 😂 Motýl od polské spisovatelky Katarzyny Puzyńske. Je to hlavně thriller, ale taký několik románků mezi lidmi v malé polské vesnici. Kniha má okolo 530 stránek, takže je to trošku delší.  

Jedná se o příběh, kdy bylo nalezeno tělo velmi brutálně zabité jeptišky a "vesnický" policejní tým se snaží dojít na to, co se stalo. Postupně ovšem zjišťují, že tato událost má zárodky už v minulosti☺️

Na mě v této knize bylo až moc postav. On by to nebyl takový problém, jen vztahy byly velmi propletené, hodně vložených příběhů pro detailní charakteristiky osob a já se v tom docela ztrácela. Ale to je můj problém, protože já mám špatného pamatováka na lidi i v reálném životě, natož v knize. 

Zápletka a hlavně pak konec byl podle mě dobrý, ale hodnotím to jako spíš průměrný thriller. Kdyby to místo 500 stran mělo třeba 300, tak by to pro mě bylo mnohem lepší😍 

A jedna perlička na závěr, kterou jsem si uložila na snapchat - děj v knize se odehrával v lednu roku 2013 a asi poprvé v životě se mi stalo, že by mi datum v knize sedělo s aktuálním datem v reálu😃

Tady moje dnešní recenze končí. Dejte mi vědět do komentáře, co máte teď rozečtené a jestli máte třeba Půlnoční knihovnu v seznamu😍

Mě čekají příští týden hory, tak možná vymyslím nějaký speciální článek. Mějte se moc hezky a užívejte víkend!

zuzani_ca



Komentáře

  1. Zajímavě napsané recenze, to datum by mě také překvapilo. :D :) Vypadá to na hezkou knížku, pro oddychové čtení ideální. :)

    OdpovědětVymazat
  2. O Půlnoční knihovně uvažuju, ale od Haiga jsem četla už více knih a více méně to bylo zklamání, proto se mi do knížky moc nechce :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. naprosto rozumím, jako také jsem čekala možná něco víc :/ :)

      Vymazat
  3. Už 4 knížky?? Já jsem ráda, že mám přečtenou jednu :D Jinak už se mi to také jednou stalo, že se mi sešly datumy :) Je to haluz :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. joo vyjimečně se mi daří :D :) je to mega divné, že? :D

      Vymazat
  4. Super recenze, vypadá to na pěkné knížky :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  5. Ani jednu knihu neznám, ale teda 4 knížky to jseš dobrá! :D Já vždycky nejvíc přečtu na začátku ledna, kdy dostanu nové knihy k Vánocům a musím se na ně hned vrhnout V lednu jsem přečetla Černou a purpurovou, Karamelovou džungli a aktuálně čtu Sladkou pomstu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám právě uplně stejně! Že se vždy těším na ty nové a hned se do nich vrhnu a pak čtu hodně v létě, kdy je dlouho světlo a večer místo seriálu si spíše čtu nebo na pláži a venku na trávě :)

      Vymazat
  6. Ahoj Zuzy, moc děkuji za tipy na čtení. První z knih by se mi mohla líbit - o té už jsem hodně slyšela. Druhou poznávám jen podle obálky a myslím, že by se mi líbila, ale více mě láká ta první. 🙂
    Za leden jsem přečetla dvě knížky, takže to moc nebylo, ale i tak jsem ráda. Teď už pár dní čtu ilustrované vydání Harry Potter a Kámen mudrců.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, že jsem předala tip! Na Půlnoční knihovnu ať si každý vytvoří svůj vlastní názor. Tam záleží hodně od toho, v jaké fázi se zrovna člověk nachází, co řeší a tak 💕 jee HP bych si taky ráda přečetla! Ale teď na něj nemám prostor a není to uplně priorita :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji Vám za každý jeden komentář a sledování. Moc si toho vážím🌷