když se náš plán sesype jak domeček z karet #zuzanicapsycholog


Pěkné úterý všem🤍

Měla jsem v plánu úplně jiný článek. A tom také bude dnešní článek. Určitě znáte ten pocit, kdy máte něco naplánovaného - oslava, výlet, dovolená... těšíte se, máte to naplánované do detailu, ale nakonec se to celé sesype jako domeček z karet. Uf. To je blbý, co? Taky to nesnáším. U tohoto velmi záleží, jaká aktivita se nám zrušila a jak se k tomu postavíme.

A proč dneska toto téma? 

V neděli odjíždíme na hory. Krásné místo, kde jsme byli i minulý rok. Jedeme já, přítel, mamka, sestra s partnerem a malou dcerou. Boží zimní dovolená, termály, napadlo tam hodně sněhu za poslední dny, budeme tam slavit ségry narozeninky, budeme si lyžovat hezky s přítelem podle sebe, drinky k večeři... Ideálně naplánované a natěšenost veliká, protože příští rok hory vynecháme. 

Včera mi došla zpráva od přítele: "Popálil jsem se v práci."

Samozřejmě, že první mě napadlo, jestli je v pořádku a hnedka v zápětí přišla myšlenka, co bude s horami!😭 Hned jsme jeli k doktorovi a výsledek zní - popálenina 2.stupně na 30cm2 (čtverečních). Závěr tedy je, že hory opravdu nepřipadají v úvahu.. 

Jako první bych chtěla říct velmi důležitou věc. Každý se někomu něco stane a nám se to zdá jako blbost, nikdy to nedávejme tomu člověku najevo. Nevíte, jakým obdobím si prochází a každý problém, kterým procházíme, je v tu chvíli pro nás maximálně relevantní a důležitý! Takže věty typu: "Ty naděláš, však pojede příště." / "Řešíš, že nepojede na hory a co třeba ti, co nemají peníze ani na nájem? To je teprve problém!" - tomu se prosím vyvarujte a polkněte to v sobě. Můj sesypaný plán je v tuto chvíli důležitý a záleží mi na tom, takže je úplně v pořádku být z toho smutný a špatný. 

Co dělat, pokud se nám něco nedaří podle plánu a má to nepříjemný dopad na naši náladu? 

1.Identifikujme si emoce, které cítíme. Pomůže nám to vrátit se do přítomnosti a na základě toho budeme schopni vymyslet aktivitu, která nám tuto emoci pomůže odbourat💪🏻

Jsem smutná...zoufalá...naštvaná...znechucená.......

2.Nádech a výdech

Jakmile budeme přesně vnímat, co cítíme, zkusme se zhluboka nadechnout a vydechnout. Pomůže nám to zklidnit naše rozbouřené myšlenky a vyhneme se tak zbrklému rozhodnutí nebo například slovům, které by mohly někomu ublížit.

3.Vymysleme si aktivitu, která nám pomůže alespoň na chvíli změnit myšlenky a zlepší nám náladu téměř okamžitě. Hledejte takové aktivity, u kterých si jsme jistí, že nám dělají radost za běžných okolností a máme je ozkoušené❤️

  • horká sprcha/vana
  • zatančit si na oblíbenou písničku (doporučuji taneční videa od Pamely Reif, protože to je zaručený mood booster a ještě i potěšíte vaše tělo pohybem)
  • vemte knihu do ruky
  • zajděte na pár minutek ven na procházku 
  • pusťte si podcast
  • zavolejte kamarádce/partnerovi/mamce...
  • dejte si něco dobrého k jídlu 
  • zajděte si na kávičku/čaj
  • pusťte si seriál nebo film
  • protáhněte se 
  • pomazlete svého domácího mazlíčka
  • dejte si 20 minutového šlofíčka na restart 
  • sepište si, co vám udělalo za poslední dny radost (zahrňte i úplné maličkosti)
  • dejte si masku na obličej
  • běžte někoho obejmout
  • uklízejte
  • přesaďte květinky
  • malujte si
  • upečte něco sladkého
  • zkuste meditaci
  • ...
Jak vidíte, aktivit co mě jen teď napadlo za pár vteřin, je spoustu. Vždycky nějakou vyberu a některé mám i napsané u sebe v diáři, tak jen kouknu pro inspiraci, když zrovna moje mozkové buňky nefungují a mám pocit, že neexistuje v danou chvíli žádná příjemná aktivita.

Tímto článkem tedy podporuji nejen Vás, ale i sebe. To, že můj přítel nemůže jet na hory, je fakt smůla.. Jsem z toho smutná a mrzí mě to opravdu moc, protože nás v dalších měsících skrz práci a školu žádná taková dovolená nečeká a musíme se rozloučit už zítra. Zasáhlo mě to víc, než bych si vůbec dokázala představit. Ale musíme to brát pozitivně a posílat mu energii a sílu, aby se to co nejrychleji zahojilo, protože to je opravdu ošklivé a bolestivé zranění. 

Jestli se někomu z vás taky bortí plány a máte pocit, že nemá cenu se na něco těšit, protože se "vždycky všechno pokazí", tak jsme v tom spolu. Pojďme zaplnit hlavu jinými aktivitami a aspoň si příště budeme více vážit toho, když nám ta původní naplánovaná aktivity vyjde😍 

Tady se u tohoto méně obvyklého článku loučím. Dejte mi vědět, co děláte vy, když se vám zrovna nedaří a bortí se vám plány. Budu moc ráda za inspiraci, popřípadě budu ráda, že se aspoň shodneme na společných příjemných aktivitách❤️

Mějte se krásně, udržujte se zdraví a v co nejlepší náladě a všem nám přeji, aby nám naplánované aktivity vycházely co nejvíce!

zuzani_ca




Komentáře

  1. Mrzí mě, že ti nevyjdou plány přesně tak, jak sis přála. Sama to znám a vím, jak to dokáže člověka rozhodit. Moc se mi ale líbí tvoje aktivity, měla bych si je taky někam sepsat, protože když se mi takto něco zbortí, mívám tendenci se tomu poddat a nic moc kloudného mě nenapadá..
    Ať se příteli popáleniny dobře hojí :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za krásný komentář :)
      a jak píšeš, že máš tendenci se tomu poddat, to je přesně ono..v té chvíli máme pocit, že ani nic dobrého přece nemůžeme vymyslet! Ale kolikrát stačí se jen podívat na sepsané aktivity, co nás baví a je to hnedka jednodušší❤️

      Vymazat
  2. Moc hezký námět na článek, tohle zná asi každý z nás a je super, že jsi vypsala tipy na aktivity, jak s tímto bojovat. :) Sama se nechám inspirovat. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda! Je rozhodně dobré mít to někde po ruce, kdy nám to pomůže, když zrovna nejsme ready něco vymýšlet :)

      Vymazat
  3. Jejda, tak snad se to příteli brzy zahojí a bude v pořádku. Věřím, že to udělá čáru přes rozpočet. Nám se stalo něco podobného před odletem do Paříže (příteli zarostl nehet a šel na vystřihnutí), ale teda naštěstí se nám za omezených podmínek povedlo odletět. Snad si to brzy vynahradíte :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musíme to brát sportovně, že se občas něco nepovede a vidím, že Paříž jste měli podobnou, ale se šťastnějším koncem :) jen nás to vždycky může pěkně rozhodit a pokazit náladu, ale ve finále je hlavní to, aby se všechno zahojilo nebo prostě dopadlo dobře, ať je ten důvod jakýkoliv❤️

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji Vám za každý jeden komentář a sledování. Moc si toho vážím🌷