první dny v novém městě

Krásné pondělí!
Jak už možná někteří víte, v mém životě nastala veliká změna. Pocházím z Brna, ale rozhodla jsem se jít studovat do hlavního města do Bratislavy na Univerzitu Komenského. Důvod je jednoduchý. Obor, který tady studuju, je jenom v Praze a já mám v Bratislavě sestru už 10 let a můj přítel bydlí po cestě. Pár článků bych tomuto tématu chtěla věnovat. Chci mít nějakou vzpomínku a taky dát třeba Vám nějaké tipy. Možná se tu najde někdo, kdo právě přemýšlí o studiu v jiném městě, ale není si jistý, jak to funguje nebo tu mám někoho, kdo má něco podobného za sebou.

Začala bych bydlením. Jak to tak v hlavních městech bývá, je to tu hodně drahé a tak pro mě byla nejideálnější varianta jít na koleje. Ano. Opustit soukromí.
Koleje, které k naší univerzitě patří, jsou opravdu hodně staré. Když jsem tady byla poprvé, byla jsem z toho nešťastná. Špína, staré postele, ošklivé stoly a skříně...no prostě čistá katastrofa. Ale jak říkám, je to tady opravdu hodně levné, takže jsem nakonec došla k závěru, že můžu být ráda za střechu nad hlavou a postel😂. Hned po první návštěvě jsem začala přemýšlet, co si sem všechno dovezu, aby to tady vypadalo aspoň trošku útulně. Měla jsem takové množství věcí, že mě sem musela mamka s taťkou odvézt autem, protože tahat to vlakem bylo nemožné. Naštěstí spoustu slečen tahalo taky množství věcí a nemusela jsem se cítit nějak blbě😂 Ukážu Vám mojí nejoblíbenější část v celém pokoji.
Levý květináč - Květinářství Komárov v Brně
Pepco - pravý květináč, světýlka, čajové svíčky, malý umělý kaktus, krabičky, rámeček
Ikea - svíčka, umělé květiny
sklenice na víno byl dárek💕
Posuďte sami. Pár dekorací, světýlka a podle mě to nevypadá vůbec špatně a cítím se tu daleko líp, když tu mám i fotečku s mým nejmilovanějším💓
Na postel jsem si dovezla svoje povlečení a plyšového hrocha, kterého jsem si kupovala při charitativním bazaru pro pejsky. Odkaz na článek tady☝ Polštáře a povlaky na ně jsou z Pepca. Měli to tam za pár korun a jsem s něma moc spokojená. A ten malý jednorožec byla pozornost od mého příítele z Primarku. Je tu ta nejobyčejnější úzká postel, na kterou jsem si ještě nezvykla, protože doma mám jeden a půl lužkovou. Zatím jsem ale nespadla, tak asi dobrý😁
Za co jsem opravdu vděčná v tomto pokoji, tak je lednička🙏. Do toho jedna starší spolubydlící donesla mikrovlnku a rychlovarnou konvici (kterou jsem taky dovezla). Já jsem si ještě přivezla elektrický vařič, na kterém jsou 2 plotýnky a nádobí.
Mrzí mě, že nemám fotku, ale v Ikei měli box, který se jmenuje 'Studentský život začíná' a je v něm fakt skoro všechno a za směšnou cenu. Konkrétně třeba pánvička, nože, talíře, hrnek, struhadlo, vývrtka na víno, utěrky a tak dále. Já si jen dokoupila pár věcí, ale více méně všechno bylo v boxe.

První večer jsem tu byla až do půl 10 sama a tak jsem si nachystala večeři (nejím nic jiného než saláty a polévky a sem tam vajíčka) a pustila jsem si film, na který jsem se nedodívala, protože pak přišly moje spolubydlící😐 Jsou to moc fajn bezproblémové holky. S jednou jsme se seznámily už dřív a daly jsme si pokoj spolu.

Spoustu času tady trávím s mojí sestrou, která je na mateřské a zašly jsme si na výborný oběd do naší oblíbené restaurace Soho. Je tu na více místech a už jsem Vám ji tady jednou zmiňovala. Tentokrát jsem si dala kokosovou polévku s nudlema a kuřecím masem a byla absolutně top😍
Čekalo mě v týdnu i první hlídání sestřiného miminka. Chodila jsem s kočárkem po centru Bratislavy včetně prezidentské zahrady, která je nádherná. Nebylo moc hezké počasí, ale pár fotek jsem pro Vás vyfotila. Prezidentský palác se z přední části opravuje, tak jsem ho vyfotila aspoň takto zezadu.
Za to, že jsem hlídala maličkou, mě ségra pozvala na oběd do podniku s názvem Krumpla. Je specifický v tom, že základ je veliká brambora a do ní si můžete dát úplně co chcete. Mají teplou i studenou vyriantu a bylo to opět výborné. Já si dala s houbovou omáčkou a ještě sýrovou omáčkou k tomu a ségra si dala chilli con carne. Doporučuju všema deseti!
Chtěla bych dát na závěr ještě jeden tip na absolutně skvostné arašídové máslo. Miluju ho! Dávám si ho do kaší, jogurtů nebo jen tak. Koupíte ho v DMku a je to úplná bomba😍. Jsou tam cítit kousky arašídů a chutná fakt výborně. 
Život v novém městě mi dává zážitek každý den. Objevování nových ulic, nových podniků, nových lidí. Jsem moc zvědavá, co si pro mě život nachystá dál. O všem budete informováni a budete žít nový život společně semnou. 
Jestli jste dočetli až sem, ze srdce Vám nejvíc děkuju. Neskutečně si toho vážím💓 Dejte mi prosím zpětnou vazbu do komentářů, jestli se Vám líbí tento styl článku, který je doprovázený fotkama. Dala jsem si záležet a všechny fotky si poupravovala do podobných barev, tak snad se to bude líbit i Vám. Pokud rádi čtete moje články, budu ráda za odběr😊.

Já se pro dnešní delší článek loučím a těším se u dalšího. 

zuzani_ca

Komentáře

  1. Nech sa ti darí v škole a užívaj si Bratislavu aj sestrine bábo :)

    ZABUDNUTÉ DETSTVO

    OdpovědětVymazat
  2. Páni konečně znám někoho z ČR, kdo šel dobrovolně studovat na Slovensko :D je to celkem netradiční, protože všichni Slováci utíkají raději studovat sem, protože úroveň vysokých škol na Slovensku je prý oproti naší nic moc .. což samozřejmě nevím, tak jsem zvědavá na tvé hodnocení, až budeš mít za sebou už třeba první semestr. :) V Blavě jsem byla doposud jenom jednou a za mě teda nic moc město .. zlatý Brno :D ale přeji hodně štěstí ve studiu a snad se ti tam bude líbit! :) Jestli to není tajné, můžu se zeptat, co studuješ? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mohla bych dodat informaci, že jsem jediná Češka v oboru a tuším, že v celém ročníku, protože na mě koukali jak kdybych spadla z višně a aj se mě ptali, proč jsem šla sem :D
      Určitě to budu sepisovat a třeba namotivuju někoho, aby sem šel taky :)
      Studuju Univerzitu Komenského, jednu z nejkvalitnějších fakult na Slovensku, tak snad tak špatné to nebude a ve finále mi je jedno, kde studuju, hlavně ať dostuduju :D a studuju Sociální a pracovní psychologii :)

      Vymazat
  3. Tedy, já bych ty koleje asi nedala, za to máš můj obdiv! Ale někdy člověk hold musí vydržet i nepříjemné věci... Držím palce ve škole a v novém městě, určitě si uděláš spoustu skvělých vzpomínek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nic jiného mi nezbývá...kdybych vydělávala hodně peněz, hned bych šla do bytu někam, ale to zatím není možné 😏

      Vymazat
  4. Fotky máš opravdu moc hezké a hned se mi článek lépe čte, pokud je proložený fotkami :) Ať se Ti v novém městě daří! Hezky, útulně sis to tam vyzdobila :) Já sice bydlím na bytě (na vš), ale i tak jsem si tady také udělala podobnou poličku :) Aspoň se budeš moc více vídat se ségrou :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkujuu😍 polička s vlastníma dekoracema nesmí chybět 😊 a anoo, se segrou se vidím skoro každý den

      Vymazat
  5. Tyjo, to tě obdivuju, že jsi šla z Česka na Slovensko. Ale zní to logicky, proč sis spíš vybrala Bratislavu, než Prahu. Já mám zase větší vztah k Praze. Tam jsem na koleji byla já. A musím říct, že mít ledničku na pokoji je super. My ji tam neměli, takže se stávalo, že v té společné se čas od času něco "ztratilo". :D
    Tak ať se daří. Pěkný článek s fotkama. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám v Praze část rodiny, ale stejně mě to tam neláká. Jako Praha je nádherná, ale známe cestu Brno-Praha, která je dost na nic. A ta lednička je fakt super, protože jsem už slyšela, že se ztrácelo jídlo například mým kamarádkam na intráku :D

      Vymazat
  6. Tento článek mě naprosto vrací do doby, kdy jsem na Vysoké začínala já. Taky jsem musela opustit své soukromí a jít bydlet na byt se čtyřma spolubydlícíma (naštěstí jsme našli byt levnější než koleje). Začátky jsou vždycky těžší, opouštění své komfortní zóny, jít za její hranice... ale časem se to lepší a v životě tě to dál posune. Navíc je skvělé, že tam máš sestru. Přeji ti do těch začátků jen to nejlepší! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdo si tím prošel, tak přesně ví, jaké to je :) moc děkujuu💕

      Vymazat
  7. Wow, moc hezké fotky! Líbí se mi ta tvá vydekorovaná polička, vypadá to krásně! :))

    OdpovědětVymazat
  8. Článek je úžasný, už teď se těším na další podobný! :) Je super, že máš v Bratislavě sestru, aspoň tam teď ze začátku nebudeš tak sama :) Na pokoji sis to krásně vyzdobila, hned to tam vypadá útulněji! :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy jste všechny tak miloučké, děkuju mooc😍
      Anoo, první dny jsem trávila jenom s ní :)

      Vymazat
  9. Tak já to vezmu asi tak nějak random náhodně, protože článek je fakt dlouhý a já mám asi miliadru reagujících poznámek. :D

    Každopádně...
    fotky jsou naprosto peckovní. Ten prezidenstkej dům vypadá fakt dobře i takhle zezadu. Co se týče toho přechodu z Brna do Bratislavy tak klobouk dolů, já bych na to zcela otevřeně "koule" neměla. Takže tleskám. To se starýma kolejema mě mrzí, ale jak píšeš, hlavně že máš střechu nad hlavou a dekorace opravdu udělají hodně. Jó a to s tou postelí naprosto chápu. Sama mám 120x220 postel a když spím někde na klasické 80x200 tak jsem z toho zoufalá a vadí mi "nedostatek prostoru" přestože jsem malinká...
    A no...nemám moc ráda arašídy, takže tip na arašídové máslo mě bohužel mine.... :)

    OdpovědětVymazat
  10. Mně osobně se Bratislava moc líbí, sice mi přijde taková menší, ale historické centrum jsem si zamilovala, když jsem tam před dvěma lety byla. Sice jsem nenavštívila ani jeden z doporučovaných podniků, ale pro změnu bych ráda vyzdvihla italskou gelaterii I nonni, kde jsou zmrzliny a italská atmoška fakt perfektní. Tak to jen tak než úplně skončí léto.
    Držím palce ať se ti daří jak v novém městě, tak v nové škole. :)

    E | Ve znamení býka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bratislava není nijak velká, ale je moc milá a líbí se mi tu moc :) a děkuji mockrát za přání a za tip!

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji Vám za každý jeden komentář a sledování. Moc si toho vážím🌷