jak začít běhat I #befitwithZuzanica

Krásný den🌷
Doufám, že se máte všichni dobře, vše jde podle Vašich plánů a těžíte ze svých dnů maximum✨Já si dneska nachystala 2. článek z nové série #befitwithZuzanica a mám velkou radost, že na první článek byly tak krásné reakce. Děkuji💕

Jak už jsem zmiňovala v tom prvním článku (kdo ještě nečetl, odkaz tady), tak jeden z nejdůležitějších bodů (pro mě asi nejdůležitější), když chceme začít dělat něco pro své tělo a zároveň psychickou pohodu, je vybrat si sport/aktivitu, která nás baví. 

Mě baví cvičit doma a zároveň i chodím cvičit na skupinové lekce, kde se střídají kruhové tréninky, tabaty a kombinace různých posilovacích sérií. Ne vždy však mám náladu na silovější trénink, proto jednou za čas volím běhání. Někdy běhám 4x týdně, někdy jen jednou, někdy vůbec. Opravdu záleží na mnoha okolnostech, jako je nálada, energie, počasí a tak dále. Já si dneska nachystala článek pro ty z Vás, kteří by moc rádi začali s během, ale z nějakého důvodu mají strach nebo se jen nemohou dokopat a neví, jak začít.

Běh je kapitola sama o sobě. Někdo ho miluje a někdo nesnáší. Ačkoliv jsem schopná zvládnout hodinový trénink tabaty a různé HIIT tréninky, tak běh mě dokáže potrápit. I přes to je běh skvělý lék na pročištění hlavy a dostaví se známé hormony endorfiny. Kromě benefitů ve formě měnícího se těla, je běhání skvělé na zlepšení imunity a srdce. Dnes se budu zaměřovat na běh venku, ne na běh na páse v posilovně☺️ Následující body jsou čistě z mých poznatků a zkušeností✨
Ještě než se pustíte do běhání, doporučuji si zjistit, jestli máte dobré boty, protože s nepohodlnými boty se Vám dobře nepoběží. Doporučuji se poptat v obchodě, kde Vám přímo dle vašich schopností pomohou vybrat. Dají se koupit kvalitní za přijatelnou cenu🏃🏻‍♀️

Nedávat si velké cíle. Je důležité nezačínat 10 kilometrovou trasou. S velkou pravděpodobností to ani neuběhnete, nebude Vás to bavit a je to zkrátka nereálné. Zvolte pro začátek klidně 2 kilometry a střídejte rychlou chůzi s během. Není ani hanba, když zvolíte na první tréninky pouze rychlou chůzi. Mohu říct, že se pěkně zapotíte i u rychlochůze a pro ty z Vás, které bolí kolena nebo kotníky, toto může být mnohem lepší varianta a účinky budou podobné jako u běhu💪🏻

Když vyběhnete nebo vyrazíte na rychlou chůzi, doporučuji si pustit nabitý playlist nebo ještě lépe, podcast. Věřte nebo ne, s dobrým podcastem to utíká mnohem rychleji než s písničkami. Pár tipů jsem Vám sepsala v tomto článku, tak můžete mrknout☺️ 

Aplikace. Někdo nemá rád běhání s hodinkami/telefonem a běží spíše podle pocitu. Já mám ovšem raději, když mám přehled a vím, kolik kilometrů jsem za určitý čas uběhla. Motivuje mě to tak makat dál a snažit se s každým během zlepšovat. Já používám už x let aplikaci runkeeper, ale je jich spoustu jiných, takže se jen stačí podívat a vybrat si, jaká by Vám nejvíce vyhovovala.
Protažení. To musím přiznat, že občas flákám a vylítnu z bytu jak střela, aniž bych se protáhla nebo rozehřála. Pak mě to ale vždycky dožene a druhý den to pěkně bolí. Proto si opravdu minutku nebo dvě vyhraďte na protažení, zaskákání nebo na cokoliv, co Vás zahřeje. Určitě věnujte pár minut i po běhu, abyste pomohli svalům zregenerovat a druhý den neměli problém sejít schody😁

Aby se Vám dobře běželo, je důležité pravidelně dýchat, abyste předešli píchání v boku a jiným nepříjemnostem. Určitě si také dávejte pozor, abyste používali u běhu ruce. Pro příjemnější běh doporučuji pořídit pás na ruku na telefon, kam si dáte i klíče nebo mini sportovní ledvinku kolem pasu. S volnýma rukama se totiž zase běží o něco lépe. Dále se doporučuje koukat několik metrů před sebe a ne sobě pod nohy. Na to se také zkuste zaměřit☺️

Další bod, který nemohu vynechat, je volba trasy. Určitě nevolte na první běhy kopce a nějaký extra nerovný povrch. Věřte, že každá nerovnost a mini stoupání vaše tělo ucítí a běh je tak mnohem těžší. Dále je dobré trasy měnit a neběhat pořád jednu a tu samou.

A posledním bodem je plánování běhu. Volte dny, kdy budete mít 100% čas a víte, že Vám do toho nic neskočí. Když jsem začínala já, běhala jsem pouze 2x týdně + cvičila doma. Podle pocitu jsem buď běhy přidávala nebo ubírala. Tady je obzvlášť důležité poslouchat své tělo, ale o tom se rozepíšu zase v jiném článku.
Tady bych se už zastavila a ještě bych chtěla dodat, že i přes to všechno, že to vyzkoušíte a budete se držet všech bodů, Vás běhání bavit nebude, nemusíte to dělat. Budete alespoň vědět, že jste to vyzkoušeli, dali tomu šanci a vyberete si raději něco jiného💕

Vám všem, které to chytne, přeji spoustu příjemných uběhnutých kilometrů, poznáte díky tomu krásná místa v okolí, o kterých jste ani nevěděli a ještě budete na čerstvém vzduchu✨

Do komentáře mi dejte vědět, jestli chodíte běhat nebo o tom teprve uvažujete a jestli Vám takové sepsání jednotlivých bodů pomohlo. 

Já už se s Vámi loučím a těším se příště pro změnu u kosmetického okénka🌷

zuzani_ca

Komentáře

  1. Já chodím běhat, ale vždycky mám takové období, že mě něco baví více :D Třeba na začátku roku jsem milovala běh a nechtělo se mi posilovat, teď to mám zase obráceně, tak běh flákám :D ale super rady, určitě se vším souhlasím :) já se ještě snažím překonávat v rámci běháme spolu, kdy běhám pro různá zvířátka. Teď zrovna chci běžet pro surikaty a je to vlastně moje jediná motivace :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je skvělý, že se hlavně držíš toho, co tě zrovna baví a naplňuje. A nemusí to být vždycky to stejné :) jee to je super s těma zvířátkama, jak se to jmenuje?😍

      Vymazat
  2. Super článek, já běhání nesnáším a strašně mě to mrzí :D Tak třeba si k tomu někdy najdu cestu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Běhu jsem přišla na chuť až v posledních měsících a moc mě baví. Člověk se nesmí do ničeho nutit a jde to pak samo, hlavně pozvolna. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji Vám za každý jeden komentář a sledování. Moc si toho vážím🌷